Rosnący popyt na złoto wspiera rozwój sieci stacjonarnej spółki – Mennica Polska otwiera biuro sprzedaży produktów inwestycyjnych w Bydgoszczy
Mennica Polska, światowy lider w produkcji złota i monet kolekcjonerskich, otworzyła biuro sprzedaży produktów inwestycyjnych w Bydgoszczy. To drugi punkt spółki w województwie kujawsko-pomorskim. Uruchomienie placówki jest elementem konsekwentnie realizacji strategii rozbudowy sieci sprzedaży stacjonarnej, która odpowiada na rosnący popyt na złoto inwestycyjne w Polsce.
W placówce zlokalizowanej przy ul. Słowackiego 1 w Bydgoszczy klienci mogą nabyć zarówno produkty inwestycyjne Mennicy Polskiej, takie jak złote sztabki i monety bulionowe, ale również monety kolekcjonerskie. W tym punkcie mogą także liczyć na wsparcie doradców, co ma znaczenie dla inwestorów poszukujących informacji o formach lokowania kapitału w złocie.
Tylko w ostatnim półroczu cena żółtego kruszcu wzrosła o 14 proc. za uncję, a od początku 2023 roku niemal dwukrotnie. Z kolei dane World Gold Council wskazują, że Polska należy do najszybciej rosnących rynków złota inwestycyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej. Imponujące wyniki zanotowała także sama Mennica Polska, która w pierwszych sześciu miesiącach 2025 br. dostarczyła do klientów ponad 1,3 tony złota, co oznacza wzrost o blisko 16 proc. rdr.
– Uruchomienie kolejnego biura sprzedaży produktów inwestycyjnych jest odpowiedzią na niesłabnące zainteresowanie zakupem złota przez Polaków, którzy poszukują bezpiecznej przystani dla swojego kapitału. Chcemy być bliżej naszych klientów i umożliwiać im dostęp do produktów Mennicy Polskiej na wyciągnięcie ręki. Bydgoszcz to dla nas ważny punkt na mapie naszej działalności i naturalne uzupełnienie sieci sprzedaży w regionie – powiedziała Marta Bassani-Prusik, Dyrektor ds. Produktów Inwestycyjnych i Wartości Dewizowych w Mennicy Polskiej.
Złoto pozostaje atrakcyjnym sposobem dywersyfikacji portfela również ze względu na stosunkowo niski próg wejścia. Mennica Polska oferuje sztabki o wadze od 0,25 g, które dziś są warte około 170 zł. Dużą popularnością cieszą się także autorskie talary i dukaty z wizerunkami Kazimierza Pułaskiego, Józefa Bema i Fryderyka Chopina. Wykonane ze złota i srebra, łączą wartość inwestycyjną z wyjątkowymi walorami estetycznymi.
Mennica Polska konsekwentnie rozwija swoją sieć sprzedaży. Obecnie obejmuje ona 17 punktów w całej Polsce, na które składają się biura sprzedaży produktów inwestycyjnych oraz sklepy firmowe.