Mennica Polska w nowej odsłonie

1 września 2015

Mennica Polska, pod adresem www.mennica.com.pl, uruchomiła nowoczesną stronę internetową. Oficjalny serwis z pełnym repozytorium produktów doskonale wpisuje się w strategię dywersyfikacji działalności spółki.

Mennica Polska produkuje nie tylko polskie i zagraniczne monety obiegowe, ale i numizmaty czy odznaczenia państwowe. Zajmuje się również złotem inwestycyjnym, przetwórstwem metali szlachetnych, prowadzi działalność deweloperską i obsługę automatów biletowych oraz kart miejskich.

- Potrzeba przebudowy strony była ściśle związana z realizacją naszej strategii marketingowej. Chcieliśmy wyjść poza schemat postrzegania Mennicy Polskiej jako podmiotu zajmującego się wyłącznie biciem monet, prezentując różne obszary biznesowe Grupy, które sprawiają, że marka  Mennica Polska nabiera nowego, szerszego znaczenia. Nowy serwis ukazuje treści w nowoczesny i ergonomiczny sposób, przy utrzymaniu elementów nawiązujących do naszej 250-letniej tradycji - mówi Marta Wolicka, Project Manager, Mennica Polska S.A.

Strona internetowa umożliwia użytkownikowi pełne spojrzenie na spektrum działalności Mennicy Polskiej. - Zależało nam na tym, aby Klient postrzegał Mennicę całościowo, nie jako kilkadziesiąt mniejszych, wyspecjalizowanych spółek - podkreśla Maciej Gortat, główny redaktor strony z Działu Marketingu Mennicy Polskiej - dlatego niezbędne stało się uporządkowanie oraz odświeżenie treści.

Portal został stworzony z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi z zakresu web developmentu, opartych na nowoczesnym silniku „active-content”. Strona dynamicznie dostosowuje się do urządzeń, na których jest wyświetlana. Wyzwaniem dla twórców było połączenie wieloletniej tradycji i nowoczesności w jednym miejscu.

- Nigdy nie pracowaliśmy dla klienta, który ma tak bogatą historię - mówi Łukasz Franczuk, head of UX design w e-point SA - Istotne więc było umiejętne połączenie elementów kojarzących się z produkcją menniczą z nowoczesnym layoutem strony, przystającym do wymogów dzisiejszych standardów projektowych – dodaje Łukasz Franczuk.

Dostawcą systemu jest warszawska firma e-point SA. Nowoczesna strona to efekt 10 miesięcy pracy kilkunastoosobowego zespołu. Strona wystartowała w dniu 30 sierpnia 2015 roku.

***

Mennica Polska S.A., będąca jedynym producentem monet obiegowych zlokalizowanym w Polsce, jest uznawana za jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie mennic na świecie. Jako nieliczni wykonujemy monety kolekcjonerskie w praktycznie każdej technologii, jaka pojawia się na rynku. Ta przewaga konkurencyjna, w połączeniu z najwyższymi kompetencjami projektantów naszych monet, pozwala nam systematycznie zdobywać nagrody na najbardziej prestiżowych zagranicznych konkursach.

W pozostałych segmentach działalności jesteśmy jedynym producentem sztabek złota inwestycyjnego w Polsce oraz liderem w zakresie wdrażania, obsługi i rozwoju systemów karty miejskiej w kraju (działamy w największych miastach w Polsce, jak np.: Warszawa, Wrocław, Lublin, Bydgoszcz, Łódź).

Od kilku lat Mennica coraz prężniej angażuje się również w inwestycje w segmencie nieruchomości. Najnowszym projektem w tym obszarze jest nowoczesny kompleks biurowy – Mennica Legacy Tower. Do Spółki należy również 27 ha na Żeraniu (Warszawa), działka w Annopolu oraz atrakcyjne działki w centrum stolicy.

Dodatkowe informacje:
Agnieszka Malina
agnieszka.malina@mc.com.pl
Tel.  515 277 687