Katarzyna Budnicka członkiem Rady Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Miło nam poinformować, że Katarzyna Budnicka, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny Mennicy Polskiej, została powołana na czteroletnią kadencję w Radzie Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie.
Na mocy decyzji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, prof. dra hab. Piotra Glińskiego, wraz z pozostałymi członkami Rady, Katarzyna Budnicka będzie odpowiedzialna m.in. za ocenę sprawozdań z działalności muzeum oraz opiniowanie rocznych planów aktywności, przedkładanych przez dyrektora muzeum.
Przeczytaj także:
GK Mennica Polska SA podsumowała pierwsze trzy miesiące tego roku wzrostami wyników w każdym segmencie działalności. W okresie sprawozdawczym przychody ze sprzedaży były wyższe o blisko 21 mln zł, zysk netto o blisko 20 mln zł, a EBITDA o ponad 23 mln zł. Zaraportowane wyniki potwierdzają mocną pozycję rynkową oraz efekty konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju.
Grupa Kapitałowa Mennica Polska SA podsumowała 2023 rok przychodami ze sprzedaży przekraczającymi 1,2 mld zł. Zysk z działalności operacyjnej był ponad dwukrotnie wyższy w ujęciu r/r i wyniósł 110,6 mln zł. Wynik EBITDA to 130,6 mln zł (60 mln zł więcej niż rok wcześniej).
14 lutego pasażerowie komunikacji miejskiej we Wrocławiu zyskali nową opcję płacenia za bilety. Z Visa Mobile skorzystają w ramach systemu obsługiwanego przez Mennicę Polską dokonując zakupu przez Portal Pasażera bądź aplikację URBANCARD.
27 listopada br. mieszkańcy Opola zyskali bezpośredni dostęp do najwyższej jakości produktów inwestycyjnych Mennicy Polskiej. Przy ulicy Katedralnej 8 otrzymają również fachową poradę ekspertów w zakresie lokaty w kruszce. Mogą liczyć także na dopasowanie oferty do ich indywidualnych potrzeb i możliwości.
Rok temu w ramach aglomeracji poznańskiej został wdrożony Open Payment System. Od tego czasu mobilne kasowniki, za pośrednictwem których można szybko i wygodnie opłacić przejazd liniami miejskimi oraz podmiejskimi, zostały zainstalowane w blisko 760 pojazdach. W ten sposób w ciągu ostatnich 12 miesięcy pasażerowie zakupili ok. 420 tys. biletów. Największym zainteresowaniem cieszyły się bilety 15-minutowe oraz 45-minutowe.
Od początku roku do klientów Mennicy Polskiej trafiło prawie 1,5 tony złota, głównie pod postacią sztab i monet inwestycyjnych. Niezmiennie największy udział w sprzedaży miały produkty własne – to pond 50 proc. wartości całej sprzedaży złota inwestycyjnego. Co cieszyło się największym zainteresowaniem? Odpowiadamy!
Od 22 listopada zapraszamy mieszkańców Olsztyna i okolic do nowo otwartego biura sprzedaży Mennicy Polskiej. To miejsce, w którym klienci przy wsparciu doświadczonych doradców mogą kupić najwyższej jakości produkty inwestycyjne ze złota oraz srebra, takie jak sztabki czy monety bulionowe.
Jak zachęcić pasażerów do korzystania z transportu publicznego? Co zyskują władze miast i gmin na wdrożeniu autorskiego rozwiązania Mennicy Polskiej pod nazwą Open Payment System? Na to i inne pytania, podczas dyskusji panelowej zorganizowanej we Wrocławskim Parku Technologicznym, odpowiedziała Katarzyna Budnicka-Filipiuk, Prezes Zarządu Mennicy Polskiej.
W ofercie Mennicy Polskiej pojawiły się sztabki o wadze 0,5 i 0,25 g. Mniejsze gramatury to zaproszenie do systematycznego oszczędzenia nawet niewielkich kwot. Taka forma inwestycji to bowiem opcja na każdą kieszeń – prosta i zrozumiała dla każdego. Co więcej, ma ona szansę zaprocentować w czasie. Tylko w ciągu ostatniego roku kurs złota wzrósł o prawie 13 proc., a w ciągu ostatnich pięciu lat zmienił się in plus o blisko 62 proc.
W ostatnim czasie serce miłośników numizmatyki zabiło mocniej w Pittsburghu. To za sprawą World’s Fair of Money – prestiżowych targów branżowych, podczas których Mennica Polska zaprezentowała swoje małe dzieła sztuki. Największym zainteresowaniem cieszyły się monety ze specjalnymi wstawkami 3D i złoceniami oraz dukat z Kazimierzem Pułaskim.