Mobilne kasowniki lubiane przez pasażerów

9 marca 2020

Ponad 1/3 całościowej sprzedaży w ramach Systemu Wrocławskiej Karty Miejskiej URBANCARD i blisko 65 proc. w grupie biletów jednorazowych i czasowych – płatności bezgotówkowe w mobilnych kasownikach Mennicy Polskiej zyskały bardzo liczne grono sympatyków. 8 marca br. minęły dwa lata, odkąd we Wrocławiu wdrożono innowacyjny system, gdzie identyfikatorem transakcji zakupu, zamiast papierowego biletu, jest karta płatnicza. Wybory pasażerów potwierdzają, że był to ważny i potrzebny krok.

Szybki i intuicyjny zakup, dostępność 24h na dobę i brak konieczności druku biletu, to niekwestionowane wyróżniki Open Payment System, którego operatorem jest Mennica Polska. Dwa lata wstecz stolica Dolnego Śląska była pierwszym tak dużym miastem w Polsce, które stało się beneficjentem udogodnień wynikających z zastosowania innowacyjnego rozwiązania w obszarze płatności w transporcie publicznym. To modelowe wdrożenie jest do dziś traktowane jako branżowy benchmark.

Wygodna płatność za bilet już w trakcie przejazdu

Korzyści dla pasażerów i miasta potwierdzają analizy sprzedaży w ramach systemu Wrocławskiej Karty Miejskiej URBANCARD. Płatności bezgotówkowe w mobilnych kasownikach Open Payment System cieszą się bowiem największym zainteresowaniem pasażerów – to ponad 35 proc. udziału w całościowej sprzedaży oraz blisko 65 proc. w grupie biletów jednorazowych i czasowych (wg danych za okres od początku listopada 2019 do końca lutego 2020). W tym samym czasie łączna sprzedaż w innych kanałach wykorzystujących nowoczesne technologie (Internet, telefony komórkowe) wyniosła w ostatnich czterech miesiącach ok. 13 proc., a zakupy biletów papierowych to niewiele ponad 15 proc. całościowego wyniku. Bezgotówkowe płatności w mobilnych kasownikach Open Payment System od Mennicy Polskiej to udogodnienie doceniane przez pasażerów - mieszkańców i turystów.

 

Jeszcze w 2018 roku mogliśmy zaobserwować silne przywiązanie pasażerów komunikacji miejskiej do potwierdzenia uprawnienia do przejazdu w formie papierowego kartonika. Zastąpienie go kartą płatniczą budziło na etapie implementacji Open Payment System we Wrocławiu różnego rodzaju obawy, mocno artykułowane przez oponentów. Czas pokazał jednak, że narracja podważająca bezpieczeństwo rozwiązania, w którym karta bankowa to jednocześnie identyfikator podczas kontroli biletowej, nie była uzasadniona.

– Jako innowacyjna, ale przede wszystkim odpowiedzialna firma, przestrzegamy wszystkich restrykcyjnych wytycznych, będących gwarantem najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Zaufanie pasażerów do szybkiej oraz wygodnej formy zakupu biletów potwierdzają we Wrocławiu pozytywne doświadczenia użytkowników. Najlepszym dowodem na to jest aktywne korzystanie z możliwości, jakie stworzyliśmy we współpracy z władzami Wrocławia. Podobne rozwojowe projekty są wdrażane w kolejnych lokalizacjach. Należy jednak podkreślić, że na udogodnieniach z OPS może skorzystać miasto każdej wielkości. – podsumowuje Jacek Sieński.

Źródło: na podstawie danych sprzedażowych w ramach Wrocławskiej Karty Miejskiej za okres od listopada 2019 do końca lutego 2020.

Open Payment System dla dużych i mniejszych

Open Payment System to dziś znak rozpoznawczy postępowych miast, nie tylko z uwagi na udogodnienia dla mieszkańców miasta oraz turystów. To również rozwiązanie proekologiczne.

Zgodnie z założeniem: wybierz, zbliż i jedź, ułatwiamy zakup biletu i optymalizujemy czas realizacji transakcji, a jednocześnie eliminujemy druk papierowego potwierdzenia zakupu. Wszystko to z zachowaniem wytycznych międzynarodowych organizacji płatniczych w kwestii bezpieczeństwa danych kart płatniczych i danych ich posiadaczy. Potwierdza to uzyskany przez Mennicę certyfikat zgodności ze standardem PCI Data Security Standard (PCI DSS) w kategorii Merchant Level 1. Swoim zakresem obejmuje on nie tylko inteligentne kasowniki OPS, ale też wszystkie automaty mobilne oraz stacjonarne z logo Mennicy Polskiej. – podsumowuje Jacek Sieński, Dyrektor Działu Handlowego Płatności Elektronicznych w Mennicy Polskiej.